5 Temmuz 2013 Cuma

Bu bölüme gelelim mi ki? diyenlere

(Kişisel yorumlar..)

Öncelikle ben neden tıp değil de genetik seçtim:
Onun da öncesinde ne kadar isteyerek geldim: 
Ben bu okulu ve bölümü gayet isteyerek geldim hatta aşırı isteyerek gelmiş bile olabilirim. Şöyle ki; lise 3 te bir İstanbul gezimiz olmuştu okul ile.Tabi Boğaziçi'ni de gezdik ve aşık oldum kampüsüne insanına.. Onan sonra dershanede sınavlara Boğaziçi tişörtü ile girdim uğur getirir diye. Kısacası evet baya abarttım.
Gelelim genetiği seçme nedenlerine. 
- Dersler %100 ingilizce ve bilim insanı olmak için kaçarı yok İngilizce bilmek lazım.(E tıpta ingilizce yok mu, tabi ki var ama seçmemin tek nedeni dil değil, o yüzden. Bir de ing. tıp sayısı ben girdiğimde baya sınırlıydı, yüksek puan istiyordu. Her ne kadar bizim okul da yüksek puanlarla alsa da..Ayrıca tıp okusam da çok büyük ihtimal uzmanlığımı genetik üzerine yapardım, ki direkt genetik okumak varken bu biraz amelelik olurdu, bence)
-Doktorların biraz rutin çalıştığını düşünüyorum ama şu açıdan. Tabi ki her seferinde farklı bir hasta geliyor önlerine, farklı bir deneyim ama doktor deyince benim aklımda canlanan şu: Doktor lisans boyunca öğrenir ve bunları doktor olunca uygular. Kendini geliştiren ve doktorluğu araştırma-geliştirme boyutuna getiren doktor nadir, Türkiye'de.Zaten tıp okumak isteyenler de ileride ben şu konuyu araştırıp üzerine gitmek istiyorum diye okumaz. Sağlam iştir, maaşı iyidir, garanti meslektir, halk saygı duyar, el üstünde tutar..
-Bu söylediklerimden doktorları sevmediğimi düşünmeyin. Saygım sonsuz, görevleri kutsal. Ayrıca doktor olsaydım da mutlu olurdum sanıyorum.
-Yurt dışına çıkma imkanları Genetik'te daha fazla. Aslında Boğaziçi'nin yurt dışı bağlantıları kuvvetli olduğu için de bunu düşünüyorum. Exchange ve Erasmus için bir sürü üniversite ile anlaşması var, ayrıca mezun olduktan sonra Boğaziçi referansı ile yurt dışında eğitim olanaklarının kapıları biraz daha açılacaktır..
- Yukarıda da bahsettim ama tıp ile genetiği ayıran benim için en önemli neden genetikte araştırma kısmının daha ağır olması.
-Bir de şöyle bir örnek vereyim; herhangi bir hastalığı ele aldığımızda tıpta öğreneceğimiz şey daha çok makro dünya içinde sınırlı kalırken, genetikte mikro dünyanın içine de giriyorsunuz ve hücrenin içindeki en küçük bir parçanın bu olaydaki yerinin ne olduğunu, hücre içindeki mekanizmaların neler olduğunu öğreniyorsunuz ve ilgili bir insansanız "Hadi ya" oluyosunuz..(sometimes)
-(aklıma gelenleri ileride eklerim..)

Ben Genetik'e geleyim mi sorusunun cevabını ancak siz verebilirsiniz, çünkü bana göre bu bölüm biraz idealist olmayı gerektiriyor. Hatta ileride çok para kazanmak için bu bölümü okumayı düşünenler hemen vazgeçsin ve tıpları araştırmaya başlasın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder