5 Temmuz 2013 Cuma

Bölümün İş İmkanları

Açıkçası 2. sınıfı yeni bitirdim , bu konuda çok bir bilgim olduğunu söyleyemem ama bildiğim kadarı da şöyle:

   -Akademisyenlik(her bölümde olduğu gibi).
   -Hastanelerde çalışan teknisyen, tekniker v.b çalışanların biyoloji mezunu ya da sağlık meslek lisesi çıkışlı olduklarını biliyorum. 9 Eylül Üniversitesi'nde iki haftalık yaptığım staja dayanarak söylüyorum. Bu da bir seçenek ama Genetik okuyanların yapacakları en son şey gibi geliyor bana. 

   -Özel-devlet kurumlarının AR-GE'lerinde. Mesela Tubitak. Ama bildiğim kadarıyla ARGE Türkiye'de yurt dışına oranla daha az gelişmiş. Bu da devletin yatırımıyla ilgili tabi ki..
   -Yine staj yaptığım yerdeki hocam biyoloji mezunuydu ama TUS'a girmiş. Şu an hastanenin genetik bünyesinde doktor ve genetik danışmanlık veriyor ailelere. (MBG çıkışlılar TUS 'a girebiliyor mu bilmiyorum, öğrenicem).
   -"Türkiye'de iş imkanları yok, yurt dışına gitmek gerek" gibi yaygın bir görüş var. Ben Türkiye'de iş imkanının çok olmadığını düşünmüyorum sadece okuduğumuza değecek ve bilim insanı yerine konulabilecek iş imkanlarının az olduğunu düşünüyorum, tartışılır.
   -İlaç firmalarında baya iş var diye biliyorum. Hatta yöneticilik pozisyonlarıyla ilgilenenler için iyi olabilir. Reprezentırlık yapılır en kötü.
   - Bla bla..( araştırmalarım devam etmekte..)




Edit: Bir yil once mezun oldum ve Almanyada yuksek lisansa basladim. Bilgisayarin klavyesi japonca oldugundan imla ve yazim kurallarini biraz cigeneyebilirim. Is imkanlari cevremden gordugum kadariyla soyle;


Bircok ozel genetik firmasi var artik. Bunlarin bir kismi direkt insanlarla hasir nesir olan digerleri de universite, enstitu, arastirma merkezi v.b yerlere bir nevi metot ve materyal ureten yerler. Mesela sekanslama yapmak istiyorsunuz, bunu gerceklestirebileceginiz firmalar Illumina ve ABI Solid gibi firmalar. E bu sekanlama tekniklerini gelistirenler de tabi ki oradan calisan bilim insanlari. Ya da dedigim gibi insanlarla muhattap olan genetik tani merkezleri var. 


Ilac firmalari genelde anladigim kadariyla okumaniza pek degmeyecek ama size yuksek mevki ve para kazandirabilecek yerler


Hastanelerin genetik ana bilim dalinda calisan teknikerler biyoloji ya da lisede saglik meslekten mezun insanlar. Molekuler biyoloji ve Genetik okuyan bir insanin en son tercih edecegi ama edebilecegi yer.


Universite  ve enstitu lablarinda tekniker ya da teknisyenlik. Hangi kelime dogru bilmiyorum.


PhD ve Postdoc olayini ben kurumlarin web sayfalarinda is ilani olarak goruyorum. Yani bu pozisyonlar da is olarak sayilabilir, ki aslinda oyle de. Ama ayni zamanda akademi de...


Illa disarida calisacagim akademisyenlik yapmayacagim  diyorsaniz artik disarida bir suru ozel firma var dedigim gibi. Tup bebek merkezleri de buna dahil. Sadece sizin ilgi alaniniza uygun yeri bulmaniz lazim. Bu is yerlerini su kelimelerle arayabilirsiniz


biyolog genetik tani merkezi
biyolog tup bebek merkezi
biyolog ilac firmalari -isim vermemeye calisiyorum
biyolog ...... enstitusu
PhD/Postdoc molekuler biyoloji
PhD/Postdoc genetik
PhD/Postdoc biyoteknoloji...


Bir de yurtdisinda bu bolum su isimlerle gecebiliyor;
molecular biology, genetics, biotechnology, molecular biosciences- ayni zamanda benim master programimin adi, medical biology, bioscience...  vb





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder